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・庭野日敬師が語る平和運動のポイント | 明るい社会づくり運動 [明るい社会づくり運動のポイント]

・庭野日敬師が語る平和運動のポイント | 明るい社会づくり運動
・Reverend Nikkyo Niwano talks about the key points of the peace movement | Movement for a bright soci

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「暑さ寒さも彼岸まで」と昔から言われているように、残暑が続く毎日ですがいかがお過ごしでしょうか。
As the old saying goes, ``The heat and the cold are all the way to the equinox,'' so how are you spending your days as the lingering summer heat continues?

先日、富士山の麓まで車を走らせて来ましたが一足早く桜の木の葉が色付き始めていました。また、山々の木々の葉もいつもの勢いはなく秋支度を始めています。
The other day, I drove to the foot of Mt. Fuji, and the leaves on the cherry blossom trees were already starting to change color. Also, the leaves on the trees in the mountains are not as strong as usual and are starting to prepare for fall.

どんな事も、自身の足元をしっかりとさせて、一歩を見据えて行く事は大切な事だと思います。
No matter what you do, I think it's important to keep your feet firmly on your feet and keep your eyes on the next step.

そんな事を思いつついましたら、庭野日敬師のこんな言葉が耳に入って来ましたのでご紹介させていただきます。
As I was thinking about this, I heard these words by Reverend Nikkei Niwano, so I would like to introduce them to you.

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庭野日敬師が語る平和運動のポイント | 明るい社会づくり運動
Key points of the peace movement as told by Reverend Nikkei Niwano | Movement to create a brighter society

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瀉瓶無遺 P112~113 佼成出版社 発行:1993.11

Shabyomu P112-113 Kosei Publishing Publishing: November 1993



 ここに百人の人がいるとします。
 Let's say there are 100 people here.

その百人に向かってこうあるべきだと説く平和論では本当の平和論ではない。
A theory of peace that preaches to those 100 people about how things should be is not a true theory of peace.

その百人に自分も含めた百一人に語りかける平和論でなくては本物ではない、という意味のことを、作家の吉川英治氏が語っておられます。
Author Eiji Yoshikawa has said that a philosophy of peace must speak to 101 of those 100 people, including himself, in order to be genuine.

「自分内家庭は。めちゃくちゃなのに、「世界に平和を」と叫び、「こっちが正義だ」「いや、こっちこそ正義だ」と言い争っているのでは、まさに矛盾そのものです。
"My own family is in chaos, yet I am shouting 'peace in the world' and arguing 'we are right' and 'no, ours is the one who is right' - that is the very definition of contradiction.

 従来の平和運動は往々にして仮而をかぶった闘争にすぎなかった、と言われてもしかたのない状態が多く見られました。
 There were many instances in which it was no wonder to say that the traditional peace movement was nothing more than a struggle disguised as a pretense.

たとえば、アメリカがすることはなんでもかんでも反対で、ソ連がすることはすべて賛成。一方は戦争勢力の悪玉で、一方は平和勢力の善玉と言った決めつけ方をする硬直した見方・考え方が、戦後ずっと続いてきました。
For example, they were against everything America did and in favor of everything the Soviet Union did. This rigid way of thinking, which saw one side as the warring power and the other as the good side and the warring power, continued ever since the end of the war.

偏ったイデオロギーの色めがねをとおしてものごとを見ているのでは、正見ではありません。
Viewing things through the lens of biased ideology is not a correct view.

正見ができなければ、正しく考える正思もできるはずがありません。さらに、正思がなければ正しい主張、つまり正語もできるわけがないのです。当然、正しい行ないもできない。となると、いつも疑心暗鬼で、落ち着いた正定な気持ちではいられません。
Without right view, one cannot think correctly, or have right thoughts. Furthermore, without right thoughts, one cannot make right assertions, that is, speak right words. Naturally, one cannot act rightly. This means that one is always suspicious and unable to maintain a calm and right mind.

 このように。八正道の教えとはまるで反対の平和論が横行する時代が何十年もつづいてきたのですが、いま明けようとする二十一世紀の曙光に照らされてイデオロギー対立の時代は終息し、日本国内の考え方も、だんだん落ち着いて極端な偏りがなくなってきたように私には思われます。
 For decades, pacifism, which is the complete opposite of the teachings of the Eightfold Path, was rampant, but with the dawn of the 21st century now upon us, it seems to me that the era of ideological conflict has come to an end, and thinking in Japan is gradually becoming more settled and less extreme.


・瀉瓶無遺 佼成出版社 発行:1993.11
・Shabyomu , Kosei Publishing, published: November 1993

瓶の水を一滴も残さず次の瓶に移すように、立正佼成会の教えを次の世代に伝えたいという願いが、書名『瀉瓶無遺(しゃびょうむい)』にこめられています。仏教徒として、佼成会員として守り伝えるべき信仰の核心について、私たちの毎日の行の一つひとつについて、具体的に説き示されています。
The title of this book, "Shabyomui," expresses the desire to pass on the teachings of Rissho Kosei-kai to the next generation, just as one pours water from one bottle into the next without leaving a single drop behind. It provides specific explanations about the core of the faith that we must protect and pass on as Buddhists and Kosei-kai members, and about each of our daily actions.


・羅針盤となる教えの大切さ、瀉瓶無遺より-庭野日敬氏のお言葉
・The importance of teachings as a compass, from Shabinmuyi - words of Niwano Nikkyo

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庭野日敬師は、いつもの私たちにやさしい言葉を使いながら、大切な事を解いて下さいます。
Reverend Niwano Nikkyo always uses kind words to explain important things to us.

しっかりと、こころに刻んで精進を繰り返していきたいと考えています。
I intend to keep this firmly in mind and continue to work hard.


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一、自修自得:自修自得を基本として切磋琢磨・自己改革をはかる。
1. Self-study and self-improvement: Aim for friendly competition and self-improvement based on self-study and self-improvement.

一、先駆開拓:進取の気性・開拓精神・意欲を養ない、時代の先駆けとなる。
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